Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Lothar.

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Lothar.
Hmm to by był ciekawy quiz >;P Kiedy hmm po takim żarcie :) wybranek serca, załapał by się na malutkiego buziaczka? >;P

1. To był żart, przecież chciał mi zapewnić rozrywkę, a "bawiłam się jak nigdy" :) 15min.

2. Przesadził, bałam się naprawdę, zasługuje na karę. 24h.

3. Jak on mógł, czy już mnie nie kocha, że mnie nie szanuje? 7d.

4. Nie mogę być z takim głupcem, jak będzie wyglądało nasze życie, jak on jest tak niepoważny? ?

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

michalina
Lothar napisał/a
[...]

He,he,jaki milusi,puchaty FOCH;))

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Lothar.
A jaki czas "kary" byś zasądziła Michalino?

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Kawusia
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez michalina
michalina napisał/a
Lothar napisał/a
[...]

Michalinko a wiesz ze u mnie kotki też się obrażają,a kocur nie.Jest to ciekawostka i nie wiem czy tak jest u wszystkich kotów,czy tylko mają to moje.Cezarowi to nie raz nawtykają ,nawarczą na niego ,a on biedny nie zwraca na to uwagi.A wystarczy że np.Kleopatra lubi siedzieć na półce obok telewizora i zasłania wszystko,i ja ją delikatnie biorę i przenoszę,to potem ma focha na mnie z 3 dni.Szadi jest taka sama.

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Lothar.
A co to za zjawisko Foch/Foszek Kawusiu? >;) Etymologia wydaje się pochodzić od niemieckiego: fortel,korzyść, zysk >;))

Wedle słownika etymologicznego Aleksandera Bruecknera, słowo „fochy” to zgrubienie od słowa „fortel”. Fortel zaś pochodzi od niemieckiego „Vorteil” (korzyść, zysk). Można żartobliwie powiedzieć, że w takim razie to Niemcy są odpowiedzialni za fochy…

Definicja focha

Przejdę teraz do meritum, czyli do tego czym jest foch i jakie jest jego znaczenie w związku i przyjaźni. Foch to odmiana obrażania się, którego głównym składnikiem jest to, że osoba, na którą się obrażamy nie do końca wie, o co tak naprawdę poszło. Innymi słowy: „Zrobiłeś coś źle, ale nie powiem Ci co – sam powinieneś wiedzieć, a jak nie wiesz, to niech Ci ziemia ciężką będzie!”.

Czasami oczywiście focha można używać w formie żartu, ale to nie o tego rodzaju igraszkach chciałem napisać.

Teraz najważniejsza część. Foch jest jedną z najbardziej destrukcyjnych dla relacji zagrywek. „Strzeląc focha” wykazuje się względem drugiej osoby: pogardę i poczucie wyższości. Foch do tego jest aktem manipulacji, który ma na celu wywołanie poczucia winy. Jest on też oznaką niedojrzałości emocjonalnej (właściwą postawą zawsze jest uczciwe przedstawienie swoich uczuć względem partnera/przyjaciela). Podawany systematycznie prowadzi do rozpadu związku lub przyjaźni.

Mechanizm, który ma tutaj miejsce jest bardzo prosty. Załóżmy, że Eustachy ma dziewczynę Gertrudę. Gertruda strzela fochy średnio dwa razy dziennie, np. dlatego, że Eustachy zostawił brudne skarpetki na podłodze, wybiegając w pośpiechu do pracy. Jeśli Eustachy da się wciągnąć w tę grę i nie wytłumaczy Gertrudzie, że w ten sposób niczego nie osiągną, to otwiera błędne koło. Daje Gertrudzie w sposób stały wywoływać w nim albo poczucie winy, albo gniew. Eustachy zaczyna rzadziej uprawiać seks z Gertrudą, nie za bardzo ma ochotę spędzać z nią czas i zwyczajnie zaczyna się już bać robić cokolwiek, bo na myśl o kolejnym fochu trzęsie portkami. W końcu coś w nim pęka, ale już jest za późno.

Dlatego właśnie foch to największe zło.
Post scriptum

Jeśli ktoś często się na was focha to podeślijcie tej osobie ten tekst. Niech się zrobi czerwony/a!

Skomentuj tekst na Facebooku

https://www.facetemjestem.pl/foch-znaczenie-etymologia/

[...]

Moim zdaniem trzeba też zwrócić uwagę, że takie częste obrażanie o byle co świadczy o niedojrzałości i braku dystansu do siebie.Ja focha strzelam  w poważniejszych przewinieniach ,ale uważam ,że trzeba też zobaczyć czy czasem nie jest to robienie przykrości drugiej osobie,że powodujesz ,że ta osoba jest smutna.Jakiś żart,który jest śmieszny ,rozumiem ,ale chyba nie jest miło ,jak ktoś płacze przez Twoje przewinienia.Nie rób drugiemu ,co tobie nie miłe,a nie będziesz się zastanawiał czy ktoś długo ma focha,czy krótko.

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Kawusia
Poza tym uważam że żart powinien być śmieszny,a jeżeli śmieszy tylko tą osobę która go zrobiła,to znaczy ze to nie jest żart,ale zrobienie komuś przykrości.Tak ja to uważam ,ale ja jestem wrażliwcem ,i empatką,i może to dlatego tak uważam.Odczuwam więcej niż inni i też mam może dlatego tak.

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Kawusia
W poprzednim miejscu pracy panowie mieli poczucie humoru i często robili sobie żarty,które mnie śmieszyły.Ale też jak np.zrobili żart koledze,to takiemu ,który śmiał się razem z nimi,lub tez odbił sobie za jakiś czas.Największy żart jaki mi zrobili ,to na początku nalali wody na krzesło i ja nie zauważyłam i siadłam.No ale było lato i jechałam do domu bez majtek.Nie gniewałam się ,ale też nie drążyłam tematu,nalałam koledze też wodę za jakiś czas ,jak przestał być czujny,bo wiadomo ze czekał na mój odzew i sprawdzał krzesła

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Kawusia
Kolejny żart który zrobił mój przełożony swojemu podwładnemu ,który był bardzo oszczędny.To mu powiedział ze w Sylwestra kto przyjdzie do pracy to dostanie zupę i ma iść po talon,do sekretarki.Kolega poszedł ,i sekretarka zrobiła oczy i dzwoniła do tego żartownisia żeby sobie nie robił jaj ,bo ona na prawdę ma co robić,a nie zajmować się głupotami.

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Lothar.
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kawusia
Kawusiu to nie wypada tak bez bielizny

Oczywiście żartuję  a tak serio :) to żart aby był żartem ma bawić a nie wyśmiewać lub obrażać, ba w naszej Kulturze jest stosowne Przysłowie: Nie wiadomo, kiedy głupi żartuje. Co daje nam pewną wskazówkę aby żartować z umiarem i dopasowywać poziom żartu do osoby z której się żartuje i hmm żarty damsko męskie powinny być szczególnie traktowane ostrożnie, z uwagi na niuanse: jak np opinia i hmm plotki >;P

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Kawusia
Czasem byłam na nich wściekła,ale mi szybko przechodziło ,bo mnie umieli udobruchać.Ale przynajmniej było wesoło i była dobra atmosfera w pracy ,bo robota była zrobiona,i pożartowaliśmy .Niestety nie doceniałam tego dopóki nie trafiłam do korpo i nie podcięli mi skrzydeł i nie zdołowali mnie doszczętnie tak ,że nie chce mi się chodzić do roboty.Już mi nie dobrze ze muszę tam wrócić.

[...]

Tam były plotki ,ale zostawały w murach i nikt poza mury nie wyciągał.Dlatego niektórych żartów nawet tu nie mogę napisać ,bo jestem związana tajemnicą.Ale czasem sobie przypomnę i śmieję się ,chociaż to było dawno.Jeden pan u nas zrobił coś takiego ,że go awansowali na zastępcę kierownika za to he he...ale nie mogę powiedzieć co zrobił,że tak zaszokował dyrektora

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

michalina
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kawusia
Kawusia napisał/a
michalina napisał/a
Lothar napisał/a
[...]

Kawusiu u mnie Rysio sie obrazał ale na krótko:)
Rysio w ogóle był bardzo wrażliwy .
A co do moich kotek to nie zauwazyłam u nich focha ale być może do tej pory nie miały się na co fochać;))

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

michalina
Lothar napisał/a
A jaki czas "kary" byś zasądziła Michalino?
Szlag by mnie trafił na idiotę
Faceci mają czasami debilowate poczucie "humoru";)

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

Lothar.
Coś czuję  że dobry tydzień by trwała "kara"

[...]

Raczej nie mam fochów.Jak jestem zła to mówię,o co mi chodzi jasno i zwięźle.
Np.wczoraj mielismy z mężem podjechać do sklepu po cięższe zakupy.A on do mnie,że najpierw to on podjedzie do znajomych na działkę coś im zawieść,że mu zejdzie godzina i żebym była pod telefonem bo jak podjedzie to od wysle sygnał i pojedziemy.Mówię mu,bo go znam,że mu pewnie zejdzie dłużej a on,że nie.
Oczywiscie zdążyłam udusic wątróbkę,przebrac się i czekam.Nic gorszego niż czekanie,ja jestem punktualna.Wyobraźcie sobie,że jeszcze zdążyłam umyć okno,poskładać pranie i dopiero przyjechał.
Wkurzona mówię,że marnuje mój czas czego nie znoszę.Ale focha nie miałam.

Re: Taaak dziewczyny to są..... pamiętliwe >;PP

michalina
Lothar napisał/a
Coś czuję  że dobry tydzień by trwała "kara"
Nie,nie jestem pamietliwa

[...]

Michalinko zauważyła byś gdyby były obrażalskie,bo u mnie o drobiazgi się im rozchodzi,np.że przeniesiesz w inne miejsce.Lub weźmiesz na ręce ,a ona sobie tego nie życzy.Ale jak mówisz że Rysio kocurek też był obrażalski ,to znaczy że to zależy od kota ,a nie od płci.

[...]

Zrób Plan Kawusiu :) co byś chciała i jak byś to chciała osiągnąć, jak to spiszesz to już nabierze szczegółów i będzie "oczekiwać" Ja w korpo dużo się nauczyłem i nie czekałem aż.... podziękują, lecz wdrażałem własny plan, szefowania własnej firmie "bo już czas" i rozstaliśmy się w zgodzie, ba suwenir na drogę był >;))
12345